ОБЛАСНА ВИСТАВКА "ОСВІТА ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ - 2016"

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ТЕМА 2011-2015 РОКИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ТЕМА МО
2011 – 2015 роки

Розвиток особистості молодшого школяра, його нахилів, здібностей, творчих обдарувань шляхом підвищення творчої майстерності вчителя.

Нова школа ставить за головну мету збудити,
дати виявитися самостійним творчим
силам як вчителя, так і учня.
                                Софія Русова
Актуальність визначається тим, що сьогодні в початкових класах потрібно змінювати пріоритети цілей навчання: на перший план треба ставити його розвиваючу функцію, культ самостійності і нестандартності думок.
   Одним із головних завдань школи є розвиток інтелектуального потенціалу підростаючого покоління, творчо обдарованої молоді, формування нових громадян України.
 Вже в початковій школі можна зустріти таких учнів, яких не задовольняє робота зі шкільним підручником, їм нецікава робота на уроці, вони читають словники і спеціальну літературу, шукають відповіді на свої питання в різних галузях знань. Тому так важливо саме в школі виявити всіх, хто цікавиться різними галузями науки і техніки, допомогти втілити в життя їх плани і мрії, вивести школярів на дорогу пошуку в науці, в житті, допомогти якнайповніше розкрити свої здібності. 
Мета роботи ШМО 2010-2015 р.:
·        допомога вчителям в реалізації актуальних завдань розвитку освіти; 
·  забезпечення всебічного поглибленого дослідження вибраної науково-методичної проблеми;
·     активізація творчого потенціалу вчителя з метою вдосконалення й підвищення його професійної компетентності;
·         моделювання, апробація, впровадження інноваційних технологій навчання й виховання ППД ;
·         розвиток традиційних і пошук нових  вдосконалених форм і методів НВП;
·         експериментально-дослідна діяльність;
·     забезпечення особистісноорієнтованої підготовки педагога  до творчої діяльності.
Задачі роботи над проблемною темою:
 вивчення та використання у професійній діяльності інноваційних педагогічних технологій, методик, засобів ефективного навчання та виховання;
  створення умов для підвищення професійної компетентності  педагогів;
  надання дієвої допомоги учителям у самоосвітній та творчій діяльності;
 стимулювання педагогів до активного самовираження, творчості, креативності,  результативності.
Шляхи  реалізації  поставлених  задач:
 вивчати методичні рекомендації щодо організації навчально – виховного процесу в початкових класах;
 вивчати основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи, вивчення особливостей нової програми;
 сформувати банк даних творчо обдарованих і здібних дітей, ознайомитися з кращим педагогічним досвідом роботи творчих учителів;
 поповнювати кабінети роздатковим і дидактичним матеріалом;
 активно брати участь у ШМО вчителів початкової школи. 
Очікувані результати:
   підвищення рівня якості освіти;
   удосконалення  системи пошуку, відбору та підтримки обдарованих і здібних дітей;
   збільшення кількості дітей з інтелектуальною та творчою обдарованістю;
   підвищення рівня методичної компетентності педагогів у визначенні технологій навчання і виховання;
    забезпечення наступності в роботі між школами І та ІІ ступенів;
    підвищення результативності учнів на олімпіадах та конкурсах;
 консолідація зусиль педагогів навчального закладу, батьківської громадськості та підприємств  і організацій у роботі з обдарованими і здібними дітьми.
Умови роботи над науково-методичною проблемою:
¨ обрана тема актуальна для школи та методичного об’єднання, відповідає особливостям її розвитку, актуальна для колективу вчителів;
¨    проблема охоплює як навчальну, так і виховну роботу;
¨     програма роботи над проблемою складається колегіально: усі педагоги мають узяти участь у її реалізації;
¨      існує діалектичний зв'язок єдиної загальношкільної науково-методичної проблеми з проблемами, над вирішенням яких працюють вчителі області і району.
Структура роботи над єдиною науково-методичною проблемою

Етапи роботи над проблемною темою

1 етап     інформаційно-діагностичний  2011-2012 н.р.
Завдання
Організація діяльності щодо розв’язування завдань
Результати
- виявлення існуючих науково-методичних проблем, нерозв’язаних завдань, встановлення причин їх виникнення, можливих шляхів їх усунення, оцінка для цього наявних можливостей та ресурсів;
- аналіз якісного складу педагогічних кадрів;
- визначення науково-методичної проблеми, над вирішенням якої буде працювати ШМО, обґрунтування її актуальності;
виявлення об’єктивного стану з обговореної проблеми;
- вивчення науково-педагогічної, методичної літератури із визначеної проблеми;
- освоєння наявного ППД з даної проблеми;
- психологічна підготовка членів МО;
- складання плану роботи, визначення мети, завдань діяльності ;
- розробка змісту діяльності ШМО.
Теоретичний семінар «Соціально - психологічні  передумови
дитячої обдарованості». (листопад  2011)
Педагогічні читання «Як розвивати творчі здібності учнів».  (січень 2012)
Круглі столи «Література і проблема
формування творчого потенціалу особистості», (жовтень 2011)
"Плекаємо обдарованість". (квітень 2012)
Психолого - педагогічний семінар. «Пізнавальна самостійна
діяльність учнів» (лютий 2012)
1.   Вибір проблемної теми, над якою працює шкільне методобєднання, вчителі.
2.   Оформлення картотеки.
3.   Підбір літератури, окремих статей з проблемної теми.
4.   Вивчення теоретичних основ проблеми.
5.   Вивчення перспективного педагогічного досвіду.
6.   Позитивні зміни рівня інтелектуальних здібностей учнів, підвищення результативності участі в олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах.

2 етап     практичний   2012-2013 н.р.
Завдання
Організація діяльності щодо розв’язування завдань
Результати
- глибоке вивчення проблеми;
- колективне обговорення шляхів розв’язання проблеми, висунутих гіпотез.
- втілення ідей вчителя в роботі з проблемної теми.






- Психолого - педагогічний практикум «Вивчення організації та ефективності індивідуальної і групової роботи на уроці». (квітень 2012)
-  Семінари - практикуми: «Використання нетрадиційних
форм і методів навчання на уроках математики».     (жовтень 2012)
«Сприяння  розвитку  інтелектуальних  і  творчих  здібностей  на уроках української мови». (квітень 2013)
1.   Удосконалення форм  методичної роботи.
2.   Удосконалення педагогічної майстерності педагогів з проблемної теми.
3. Розробка моделей, схем, рекомендацій, порад щодо роботи з обдарованими дітьми школи І ступеня.
3 етап творчий  2013-2014 н.р.
Завдання
Організація діяльності щодо розв’язування завдань
Результати
Розвиток педагогічної творчості з методичної теми.
Втілення ідей вчителя в роботі з проблемної теми:
- моделювання власного досвіду навчання та виховання обдарованих та здібних дітей;
- узагальнення кращого педагогічного досвіду;
- організація, проведення та забезпечення участі в конкурсах різних рівнів, виставках, науково – практичних конференціях для учнів та вчителів, які беруть участь у роботі над проблемою.
- Методична оперативка «Уміння та навички необхідні вчителеві для розвитку творчих здібностей учнів»  (листопад 2013)
- Ділова гра «Робота з обдарованими  дітьми в початкових класах», «Впровадження технологій та методів розвитку обдарованості дитини». (січень 2014)

 Розробили:
1. Банк нестандартних уроків у початкових класах.
2. Поради батькам щодо виховання обдарованої дитини в сім’ї.
3. Розвиток педагогічної творчості з   методичної теми.

4 етап   результативно-узагальнюючий  2014-2015н.р.
Завдання
Організація діяльності щодо розв’язування завдань
Результати
- визначення результативності діяльності ШМО;
- допомога педагогічним працівникам, яких зацікавила дана проблема;
- підведення підсумків роботи, корекція;
- проведення підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за підсумками роботи над науково – методичною проблемою школи;
- висвітлення результатів досвіду на сторінках педагогічної преси.
* Звіт учителів початкової школи про їхню роботу із самоосвіти  (березень 2015)                                           
* Панорама творчих ідей. «Мій найкращий урок – 2011-2015 н.р.». (квітень 2015)
* Цікавинки з методичної скриньки щодо роботи з обдарованими дітьми. (травевнь 2015)
* Пiдсумки роботи методичного об’єднання  з проблемної теми. (травень 2015)

Обмін досвідом.
Робота зі здібними та обдарованими дітьми.  
Випуск збірки творчих робіт учнів початкових класів.
Створення портфоліо вчителів, учнів.                                   

Протягом 5 років у роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів використовувалася  багата палітра колективних та індивідуальних  форм  навчання педагогів.
Індивідуальні:  самоосвіта, консультації, вивчення ППД, наставництво, відвідування відкритих уроків і виховних заходів колег, творчі звіти вчителів.


Немає коментарів:

Дописати коментар