ОБЛАСНА ВИСТАВКА "ОСВІТА ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ - 2016"

ВТІЛЕННЯ ПРОБЛЕМИ

Розвиток особистості молодшого школяра, його нахилів, здібностей, творчих обдарувань шляхом підвищення творчої майстерності вчителя.

І інформаційно-діагностичний етап
 Вивчення науково-методичної бази з проблемної теми.
На І етапі роботи над визначеною методичною проблемою учителі початкових класів опрацювали нормативно-правову, методичну базу, літературу.
ІІ етап – практичний
Втілення ідей вчителя в роботі з проблемної теми.
Учителі МО вивчали і впроваджували в практику передовий педагогічний досвід:
  - В.О. Сухомлинського – ідеї розвивального навчання молодших школярів у педагогічній спадщині;
   - О. Я. Савченко – дидактико-методичні засади підручників;
   - С. П. Логачевської – диференційований підхід до навчання учнів.
Спланували основні етапи роботи з обдарованим та здібними дітьми.
Виробили рекомендації щодо організації роботи з обдарованими дітьми школи І ступеня.
ІІІ етап – творчий (впровадження, втілення проблеми в практику)
Розвиток педагогічної творчості з методичної теми.
Втілення ідей вчителя в роботі з проблемної теми.
Пріоритети: 
- інноваційна діяльність – характерна ознака сучасної освіти та освіти майбутнього;
- необхідність, що зумовлена часом, конституційними вимогами, тенденціями розвитку освіти щодо забезпечення кожної дитини освітнім рівнем відповідно до її індивідуальних потреб і природних здібностей.
     Учителі початкових класів працювали над створенням навчального середовища, в якому надається можливість реалізації індивідуальних запитів, інтересів, потреб дитини, її творчого потенціалу, розкриття і накопичення її особистісного досвіду, застосовували у навчально-виховному процесі інтерактивні методи навчання, під час яких учень ставав не об’єктом, а суб’єктом навчання, відчував себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку.                                                                                                                              

У практиці своєї роботи вчителі початкових класів школи перевагу віддають технологіям ситуативного моделювання (побудова навчального процесу за допомогою залучення учнів до гри), технологіям колективного навчання (методи «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Метод Прес», «Карусель», «Навчаючи-вчусь», «Два , чотири – всі разом» тощо) та кооперативного навчання (робота в парах, групах). 
     Проводячи уроки такого типу, педагоги зацікавлюють  школярів предметом, формують  активну життєву позицію, розвивають  творчі здібності. Разом з тим удосконалюють  мовленнєві і розумові  навички, створюють  ситуацію успіху,  де кожен учень почувається невимушено, а це, в  свою чергу, сприяє самовдосконаленню його як особистості. А вчителі тут виступають в ролі друга, порадника, старшого товариша.
Урок читання в 4 класі  «О. С. Пушкін «Казка про царя Салтана»» 
провела  Підгорна В. В.
 Урок математики в 2 класі «Знаходження значень буквених виразів. Повторення вивчених таблиць множення і ділення на 2 і 3» провела Іграєва А. В.
 Урок природознавства в  1 класі «Охорона тварин» провела Богдан Т. Й.
Учителі проводять нестандартні уроки, уроки з використанням ІКТ.
Уроки – подорожі «Усна і письмова нумерація чисел 11-20», «Риби».
Урок-проект з природознавства «Домашні улюбленці".
У своїй роботі учителі за даний період опрацювання методичної проблеми досягли певних успіхів у навчанні та вихованні молодших школярів, формуванні пізнавальної самостійності, духовної культури, національної самосвідомості учнів, розвитку зв’язного мовлення, здібностей та інтересу учнів до навчально-виховного процесу. Виправдали себе такі види діяльності, як індивідуальна та групова роботи, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в школярів мотивації навчання, використання дидактичних ігор на уроках, ознайомлення вчителів із досягненням психолого-педагогічної науки.                                                Кожний урок — це крок до дозрівання  інтелекту учня, цеглина в основі чарівного будинку на ім'я Розвиток  і Знання, без яких неможлива розумна,  діяльна людина-творець. 
Для забезпечення сприятливих соціальних, психологічних, педагогічних умов для актуалізації багатогранних творчих задатків учнів в школі проводилася робота з батьками за такими напрямками.
1.       Покращення психологічного клімату в родині  за рахунок усвідомлення батьками своєї ролі щодо підтримки виявлення та розвитку творчих здібностей дітей.
2.       Інформування батьків щодо проблематики життєдіяльності дітей з нестандартним рівнем розвитку здібностей.
3.       Орієнтування батьків на отримання дитиною творчого досвіду вибору і прийняття рішень у повсякденних життєвих ситуаціях, що пов’язані з її здоров’ям, навчанням, дозвіллям, взаємовідносинами.
4.       Допомога батькам обдарованих і здібних дітей у виробленні виховної стратегії всебічного сприяння їхньої позитивної самореалізації.
Реалізація цих напрямків роботи з батьками проводилася через такі заходи:
-        Анкетування батьків «Особливі діти – особливі проблеми».
-        Рекомендації батькам обдарованих дітей «Як допомогти та не зашкодити вашій дитині».
-     Проведення тематичних батьківських зборів «Батьківська підтримка розвитку дитячих здібностей»
-      Мотиваційно-прогностичний тренінг виявлення актуальної креативності особистості «На перехресті обдарованості».
-        Навчальний курс-тренінг для батьків обдарованих дітей.
-        Створення постійно діючого консультативного пункту для батьків обдарованих дітей.
Наше завдання полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, починаючи з їх найменших літ.
ІV результативно-узагальнюючий.                                                                                                       Розгляд  досягнутих результатів  з теми.
Підбиття підсумку з проведеної роботи. Звіт.
  ВИСНОВОК
    Надто складно передбачити майбутнє наших дітей, покладаючи на школу завдання забезпечити їх знаннями на все життя. Нестабільність світу, інтенсивність соціально-економічних і технологічних змін зумовлюють потребу вчитися впродовж життя. Тому в сучасній школі на перший план ставиться не накопичення дитиною інформації, а засвоєння нею інтелектуальних технік, які є складовими культури і невід’ємною частиною змісту освіти. Епіцентром у навчанні має бути інтерес, розвиток пізнавальної активності школярів, формування в них позитивного ставлення до процесу і результатів своєї праці.
  Отже, здібності та задатки є базовими чинниками обдарованості. Тому сьогодні перед суспільством стоїть завдання: виявлення обдарованих дітей; створення оптимальних умов для розвитку їх здібностей; надання їм підтримки в розвитку інтелектуального, творчого, духовного і фізичного потенціалу, їх самореалізації та самовдосконалення.

Немає коментарів:

Дописати коментар