ОБЛАСНА ВИСТАВКА "ОСВІТА ЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ - 2016"

ПРОЕКТ "УПРОВАДЖЕННЯ ІКТ"

Науково-методична тема ШМО

 (проект 2015 - 2019 роки)

Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій – шлях підвищення результативності освітнього процесу початкової школи

Тип – інноваційний
Вид – науково-методичний
Цільове призначення –   упровадження технології (ІКТ)
Тривалість –  5 років (2015-2019)
Учасники вчителі початкових класів
Актуальність обраної теми. Сьогодні, коли знання стають основним стратегічним ресурсом, особливого значення набуває здатність людини функціонувати в глобалізованому, інформаційно насиченому суспільстві, учитися впродовж усього життя. Завдання освіти – формування компетентнісно розвиненої учнівської особистості з критичним мисленням, здатної до самоосвіти, самооцінювання та орієнтації в сучасному інформаційно-комунікативному середовищі.
Формування здійснюється засобами технологічного інструментарію (Інтернет-ресурсів, он-лайнових освітніх середовищ, інформаційно-комунікативних технологій, програмних педагогічних засобів навчального призначення), що сприяють розвитку універсальних компетенцій (прогностичних, візуалізаційних, риторичних, мотиваційних, когнітивних, проектувальних).
Урок супроводжується мультимедійною презентацією з демонстрацією фотографій, репродукцій картин, текстів, схем, завдань, фрагментів кінофільмів тощо.
За допомогою педагогічних програмних засобів (ППЗ) забезпечується миттєвий зворотній зв’язок під час навчальної діяльності. Тому необхідно навчити вчителя навчати дітей використовуючи інформаційно-комунікаційні технології, самому орієнтуватися у мультимедійному просторі.
Проблематизація
      Розроблення даного проекту зумовлено необхідністю вносити вчителем в навчальний процес нових методів подачі інформації, пошуку нових підходів до подачі знань учням.
      З приходом дитини до школи змінюється її соціальний статус. Головним обов’язком стає навчання, а ігрова діяльність відходить на другий план. На жаль, інтерес до навчання поступово знижується. Відзначається й низька мотивація та самодисципліна.
      Вчитель повинен організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.
  Допомогти у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.
 Отже, проблема професійної ІК-компетентності сучасного вчителя у сфері інформаційно-комунікаційних технологій є актуальною і разом із тим потребує розв'язання низки питань.

Мета: набуття та розвиток  вчителем певних компетентностей, які повинні забезпечити йому можливість навчатися самому та навчати інших в умовах динамічного розвитку сучасного світу, формувати готовність до впровадження педагогічної технології ІКТ.  
Об’єкт дослідження: вчителі початкових класів, вчителі-предметники, які викладають у початковій школі.
Предмет дослідження: вміння вчителів  формувати ключові і предметні компетентності учнів початкової школи засобами ІКТ. 
Гіпотеза: формування ключових і предметних компетентностей учнів початкової школи засобами ІКТ  можливе завдяки таким чинникам:
-         володіння вчителями методиками використанням ІКТ на уроці;
-         вміння педагогів технічно користуватися ІКТ і допомагати в цьому дітям;
-        застосування на практиці отриманих знань, навичок, умінь.

Завдання

1.Зібрати та систематизувати науково-методичний матеріал щодо застосування ІКТ на уроках в початковій школі.
2.Ознайомитися з досвідом колег, які застосовують ІКТ, апробувати, адаптувати та впровадити її в практику роботи.
3.Узагальнити власний досвід застосування даної технології.
4.Виготовити та зібрати дидактичний матеріал щодо організації і проведення уроків з використанням ІКТ.

Задачі

-   Опанування вчителями методик навчання, використовуючи ІКТ;
-   Вироблення навичок орієнтування педагогів в мультимедійному просторі;
-   Уміння технічно користуватися засобами ІКТ;
-  Створення навчальних електронних посібників для застосування на уроках у початковій школі.

Прогнозування

Кількісні показники
Ø Збільшення кількості школярів, які обиратимуть доступ до нетрадиційних джерел інформації в процесі навчальної діяльності, обиратимуть активну життєву позицію.
Якісні показники
Ø Розвиток особистісних якостей учнів у процесі навчальної діяльності.

Очікувані результати

Для учнів:
Ø Формування вміння свідомо й творчо працювати в інформаційному просторі.
Ø  Підвищення зацікавленості та мотивації до навчання.
Ø  Ініціативність і відповідальність.
Ø  Вміння ставити цілі і їх досягати.
Ø  Формування ціннісного ставлення до знань.
Для вчителя:
Ø Співпраця вчителя і учнів на уроці;
Ø Підвищення ефективності уроку.
ØМожливість реалізувати нові форми і методи навчання.

Етапи роботи над проектом

І етап – діагностико- організаційний ( 1 рік)  2015-2016
-  Вивчення  нормативно-правової бази.
Ознайомлення з методиками використання інноваційних технологій при проведенні уроків в початковій школі.
-   Підготовка вчителів до проведення уроків із застосуванням ІКТ.
-   Ознайомлення з досвідом вчителів країни, області, району з даного питання.
ІІ етап – організаційно-практичний (3 роки) 2016-2018
-    Упровадження нових програм початкової школи.
-   Застосування інноваційних інформаційних технологій при проведенні уроків у початковій школі.
-  Методична допомога в реалізації нових навчальних програм, обмін досвідом, удосконалення майстерності вчителя.
- Відстежування результативності уроків з використанням ІК технологій їх порівняльний аналіз, корекція.
-    Психологічна, соціальна, педагогічна підтримка вчителів.
ІІІ етап – рефлексійно-узагальнюючий (1 рік) 2018-2019
-    Аналіз та узагальнення результатів.
-    Моніторингові дослідження.
-    Аналіз діяльності вчителів.
-   Визначення проблем, що виникли при реалізації проекту, шляхи їх вирішення, корекція.
Висновок. Упровадження в навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних та мультимедійних технологій дає змогу якісно змінити навчальний процес та по-новому підійти до розробки методик викладання предметів і створення нового інформаційно-освітнього середовища.

ДОДАТКИ

Упровадження проекту науково-методичної проблеми ШМО


Немає коментарів:

Дописати коментар